۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
FA
دانشگاه اصفهان

امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه مهندسی راه آهن و مترو دانشگاه اصفهان و سازمان قطار شهری قم

تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه مهندسی راه آهن و مترو دانشگاه اصفهان و سازمان قطار شهری با حضور رییس دانشگاه اصفهان، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، جمعی از اساتید دانشکده عمران و حمل و نقل در محل تالار دکتر رزمجو دانشگاه اصفهان امضا شد.


تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه مهندسی راه آهن و مترو دانشگاه اصفهان و سازمان قطار شهری با حضور رییس دانشگاه اصفهان، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، جمعی از اساتید دانشکده عمران و حمل و نقل در محل تالار دکتر رزمجو دانشگاه اصفهان امضا شد. 

 

 به گزارش وب سایت خبریuinews  این تفاهم نامه به منظور فراهم‌آوردن زمینه مناسب برای ارتباط و گسترش همکاری دوجانبه بین دانشگاه اصفهان و سازمان قطار شهری قم در زمینه مهندسی راه آهن و مترو و استفاده مناسب از توانایی های علمی،تحقیقاتی، صنعتی، آزمایشگاهی، کارگاهی،تجهیزات و امکانات طرفین قرارداد ،فی مابین دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان و مهندس منصور درویش مدیر عامل سازمان قطار شهری قم منعقد و امضا شد.

بنا به گزارش مذکور دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن ارایه گزارش مبسوطی از ظرفیت های غنی دانشگاه جامع اصفهان در راستای توسعه فعالیت های علمی اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به لحاظ برخورداری از رشته های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی، پتانسیل بسیار بالایی برای انتقال دانش فنی در حوزه حمل و نقل ریلی دارد. دکتر طالبی در ادامه افزود: این تفاهم نامه شروعی برای همه جانبه نگری در این طرح و طرح های آتی است. وی مبلمان شهری را یک مسئله پیچیده دانست که دارای ابعاد مختلفی است که برخی از این ابعاد تا کنون مغفول مانده است و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

دکتیر طالبی همچنین ضمن ابراز خورسندی از امضای این تفاهم نامه بر گسترش همکاری های علمی و اجرایی دو جانبه تاکید نمود.

رییس دانشگاه در ادامه بیان داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاهی نسل چهارمی و جامعه محور، تفکری فرادانشگاهی و فراملی  داشته و در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه برنامه ریزی های مدون و حساب شده ای دارد.

 

شایان ذکر است، مهندس درویش مدیر عامل سازمان قطار شهری قم نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع علمی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: هدف ما علاوه بر جذب دانشجویان به منظور ارایه و اجرای طرح های پیشنهادی آن ها ، ایجاد انگیزه و نشاط در نسل جوان و جویای کار است. وی در ادامه ضمن اشاره به برخی از طرح های مشترک با اعضای هیات علمی دانشکده عمران و حمل و نقل تصریح نمود: همکاری های علمی و اجرایی ما با همکاران دانشگاه اصفهان قدمت چندین ساله دارد که بسیار رضایتمند و قابل قبول بوده است.

مهندس درویش همچنین افزود: پیشنهاد شده است که دانش آموختگان رشته حمل و نقل بتوانند برای گذراندن دوره امریه با سازمان قطار شهری قم همکاری نمایند.

 همچنین دکتر شیران عضو هیات علمی دانشکده عمران و حمل و نقل نیز اظهار داشت: دانشکده حمل و نقل می تواند بسیار مفید فایده برای شهر اصفهان باشد. وی آینده جهان را ریلی دانست و ریل را یک رشته چند وجهی قلمداد نمود.

دکتر شیران راه اندازی حمل و نقل ریلی در دانشگاه را به عنوان یک پیشنهاد ارایه و تصریح نمود: بر اساس امکان سنجی های انجام شده، دانشگاه اصفهان پتانسیل و استحقاق راه اندازی حمل و نقل ریلی را دارد.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و سازمان قطار شهری قم در 7 ماده تنظیم و در تاریخ 27 شهریور 1400 در محل تالار دکتر رزمجو دانشگاه اصفهان،  به امضای طرفین قرارداد رسید .

 

تاریخ:
1400/06/27
تعداد بازدید:
6019
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal